-
Prima / Presa / Știri / Poziția PL privind subiectul ce ține de majorarea taxei pentru transportul public
Subiectul privind majorarea taxei pentru transportul public a fost aruncat special în spațiul public între cele două tururi de scrutin, în plină campanie, pentru a-i da posibilitatea lui Ceban să o facă pe “eroul”, și că este împotriva creșterii oricăror tarife.
Cu alte cuvinte, tot socialiștii, prin intermediul lui Talmaci, ne sperie, că tot ei după aceea vor fi ”salvatorii”, cee ace este nimic altceva decât o manipulare descalificantă.
Pe lângă acestea, asistăm la o dezbaterea sterilă din ultimele zile pe tarife, fără a vedea o abordare cât de cât serioasă la acest subiect.Principalele soluții reies din următoarele:
1. Modificarea legii astfel ca să fie asigurată banda specială pentru transportul public, menționăm că niciun Guvern nu a vrut să o facă timp de 10 ani
2. Modificarea legii pentru a putea fi ridicate mașinile parcate neregulamentar, la fel ține de competența Guvernului
3. Dezbaterea pe tarife poate fi facută în CMC și societate numai după un audit și un control financiar riguros la RTEC și PUA, care, în general, trebuiesc comasate, pe lângă problema acumulării veniturilor din tichete, trecerea la tichetarea electronică etc.
4. Microbuzele trebuie să intre odată în legalitate în raport cu Min. Finanțelor, FISC, ANTA etc.
5. Subvenționarea din bugetul municipal se face în prezent, de cațiva ani de fapt, în așa fel încât să nu fie pusă presiune pe călător și pe tarif. Formula este: subvenție fixă pe vehicul, per kilometru, per rotație, per zi.Reieșind din cele enumerate mai sus, troleibuzele vor fi profitabile și cu tariful de 2 lei, dacă vor avea bandă specială, astfel nu vor sta în ambuteiaje din cauza traficului auto din Chișinău.