-
Prima / Presa / Interviuri / Rezoluţia Conferinţei a III-a a CSL privind reorganizarea Ministerul Economiei în Ministerul Economiei și Industriei
Rezoluţia Conferinţei a III-a a CSL privind reorganizarea Ministerul Economiei în Ministerul Economiei și Industriei
03.03.2013Rezoluţia a fost pregătită şi prezentată de preşedintele Clubului Studenţilor Liberali "Universitatea Tehnică a Moldovei", Nicu Grumeza.
Având în vedere că:
• Economia nu poate fi oranizată doar prin comerţ şi servicii, fiind nevoie de activitatea de producere;
• Industria Republicii Moldova se află într-o stare deplorabilă;
• Organele care ar trebui să se ocupe cu problemele industriei autohtone nu acordă atenția necesară pentru a ameliora situația;
• Majoritatea fabricilor și uzinelor sunt expuse procesului de privatizare, iar utilajul acestora, adesea, este vîndut la prețuri mizere, în calitate de metal uzat;
• Economia unei țări, pentru a atinge apogeul dezvoltării, trebuie să se bazeze pe ramura industrială, producătoare de bunuri şi servicii, orientate către consumul intern şi export.
Considerând că:
• Republica Moldova, posedă o forță ieftină de muncă, fiind amplasată geografic la intersecția căilor comerciale internaționale, ceea ce reprezintă un avantaj considerabil pentru ca investitorii străini să-și desfășoare activitatea pe teritoriul țării noastre;
• Produsele industriale ale Republicii Moldova pot satisface consumatorul extern prin calitate și preț accesibil;
Noi, delegații Conferinței Republicane a III-a a Clubului Studenților Liberali solicităm Guvernului Republicii Moldova reorganizarea Ministerului Economiei în Ministerul Economiei şi Industriei deoarece:• Reabilitarea industriei naționale ar permite asigurarea populației cu locuri noi de muncă, remunerate suficient, ceea ce ar stopa procesul de migrare al populației tinere;
• Reorganizarea acestui minister va contribui la soluționarea unor problemelor ale investitorilor străini, astfel Republica Moldova devenind un mediu de afaceri atractiv.
• Acest organ va verifica cu regularitate calitatea produselor, întrucât țăra noastră să se bucure de încrederea consumatorilor, atât interni, cât și externi.
3 martie 2013