• Abonare la noutăţi
        

    vezi mai mult

    Războiul Rusiei împotriva Republicii Moldova din 1992
    02.03.2024     
    Partidul Liberal condamnă
    29.02.2024     
    Astăzi a avut loc ședința Consiliului Republican al Partidului.
    29.02.2024 - 25.02.2024     
  • Prima    /   Presa    /   Știri  /  Dorin Chirtoacă: Butaforie la Primărie și lipsă de legitimitate!

    Dorin Chirtoacă: Butaforie la Primărie și lipsă de legitimitate!

    07.11.2017  

    Primăria nu are legitimitate. Democrația locală, sau de orice gen deja, nu mai există. Instituțiile Europene sunt sfidate, restul este călcat în picioare.
     În Primărie erau destule birouri libere de viceprimar, trei birouri din totalul de patru. Chiar de ar fi intrat în acelea, oricum mai rămânea unul liber, pe lângă cel al subsembnatului. De ce demonstrativ trebuiau aruncate lucrurile afară? Semnal pentru subalterni, pentru justiție, pentru societate? Preluarea puterii? Bine, dar unde e Legea, Constituția, unde e mandatul din partea cetățenilor?

     Am analizat cele întâmplate, mai ales că s-a invocat că am nimerit în "capcană" și că ceea ce avut loc s-a făcut pe bază Legii cu privire la statutul municipiului Chișinău, promovată de Partidul Liberal. Nu este așa, nici o lege nu permite ceea ce s-a făcut.
     Congresul Puterilor Locale și Regionale al Consiliului Europei, prin Rezoluția să din 19 octombrie 2017, detalii AICI, a spus clar că art. 3 al Cartei Europene al Autonomiei Locale este încălcat, cităm: "primarul Chișinăului a fost înlocuit de o persoană neautorizata", fiind vorba despre viceprimar, întrucât exercită interimatul propriei funcții, având mandatul expirat încă din 2011.

     Cu atât mai mult, un viceprimar, fiind interimar la propria funcție, deținând în mod ilegal și interimatul funcției de primar, nu putea propune alți viceprimari. Este o dublă ilegalitate.
     Legea cu privire la statutul municipiului Chișinău, Legea privind administrația publică locală, Constituția precum și Carta Europeană a Autonomiei Locale toate prevăd următorul principiu al autonomiei locale: că o comunitate locală este reprezentată de primar și consiliu local aleși prin vot direct și liber exprimat. Această este esența democrației locale și nici un articol din lege nu poate fi interpretat și aplicat în contradicție cu această regulă de bază. Prin urmare, doar cei aleși prin vot de cetățeni pot delega exercitarea atribuțiilor lor.

     Ori viceprimarul nu este o persoană aleasă direct prin vot de cetățeni, iar în cazul de față are și mandatul expirat încă din anul 2011, nefiind confirmat de Consiliul Municipal Chișinău (CMC), astfel neputând asigură de drept interimatul funcției de primar. Nu există interimat la interimat.

     Prin urmare în cazul de față, având în vedere arestarea abuzivă și suspendarea ilegala a subsemnatului, doar CMC, conform art. 34, alin. 2) din Legea cu privire la administrația publică locală: "consiliul local împuternicește, în termen de 5 zile, o altă persoană să exercite temporar atribuțiile primarului", putea luă o astfel de decizie fie cu privire la orice persoană, fie și chiar și viceprimarul respectiv. Deci, fără CMC, în nici un caz o decizie cu privire la interimat nu putea fi luată.

     Cu atât mai mult nu putea avea loc propunerea viceprimarilor cu cât art. 17 din Legea cu privire la statutul municipiului Chișinău prevede expres că: "viceprimarul este ales la propunerea primarului general", nu și a celui interimar, chiar dacă ar fi împuternicit de CMC, întrucât interimatul presupune exercitarea temporară a atribuțiilor de serviciu și administrarea trebuirilor curente, dar în primul rând nu are dreptul să propună viceprimari pentru că nu are mandat de la cetățeni, doar cel care are mandat de la cetățeni poate delega din propriile atribuții, așa cum am spus mai sus.
     Suspendarea din funcție nu trebuia să aibă loc, iar după data de 19 octombrie, având în vedere Rezoluția de la Strasbourg, suspendarea trebuia revocată, pentru că este încălcată o Convenție internațională ratificată de Republică Modlova.

     Având în vedere toate cele menționate rezultă în mod cert că Primăria nu are legitimate la oră actuală, iar numirile în funcție, rocadele, instalarea în birouri sunt ilegale și nule.
     Înțeleg că vreți să-i "cumpărați" pe locutiorii Chișinăului cu faptul că "va curge lapte și miere" din orașul pe care l-ați sabotat în totalitate până acum, dar nu cred că va vor acceptă și va vor aprecia. Oamenii, în primul rând, vor să fie respectați, să le fie respectat votul exprimat, drepturile și abia apoi toate celelalte. Putea fi oricine primar, nu doar subsemnatul, regulă oricum rămâne. Pe vremea URSS tot așa se încerca, de sus în jos, să fie dictate toate, dar s-a ajuns unde s-a ajuns. 

     Drapelului Chișinăului nu-i stătea bine lângă cele ale Republicii Moldova și Europei, trebuia neapărat tras într-o parte, mai aproape? Sau este simbolic, cum ați tras drapelul de la locul sau, așa vreți să trageți și orașul? 

     

     
Sediu Central: mun. Chisinau, str. Nicolae Iorga 15
© 2024 Partidul Liberal. Toate Drepturile Rezervate.
 Total vizitatori:  | ieri:  |  azi:  |  online:     RSS     Widget Informer
Tel.: +(373 22) 22 83 26, 22-80-97
Fax: presa.liberal@gmail.com