• Abonare la noutăţi
        

    vezi mai mult

    Am ajuns la răscrucea dintre viitorul nostru sau prezentul lor: Încotro vom merge?
    10.01.2016     
    Veaceslav Untila: Controlul parlamentar asupra domeniului securității
    13.11.2015     
    Veaceslav Untilă: Modificarea Constituţiei – o garanţie a stabilității
    02.10.2015     
  • Prima    /   Presa    /   Interviuri  /  Anatol Şalaru: Urmează a fi renovate alte 14 trenuri

    Anatol Şalaru: Urmează a fi renovate alte 14 trenuri

    23.07.2012  

    Primul tren modernizat în România a fost supus ultimelor testări tehnice pe șinele de cale ferată moldovenești, înainte de a fi lansat oficial pe cursa Bender-Ocnița. Duminică, 22 iulie 2012, jurnaliștii și bloggerii au avut ocazia să facă o cursă specială cu primul tren modernizat pe direcția Chișinău-Ungheni. Călătoria a fost organizată de Calea Ferată din Moldova în contextul procedurilor de testare a locomotivei.

    La eveniment a participat şi Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Anatol Șalaru.

    În acest context, Ministrul Anatol Șalaru s-a arătat mulțumit că în rezultatul renovării primului tren european s-a reușit reducerea cheltuielilor de consum și jumatate din timpul total petrecut în tren pe direcția Bender-Ocnița. De asemenea, Ministrul a menționat că în prezent sunt purtate negocieri cu BERD şi BEI. Astfel urmează să fie renovate în total 14 trenuri vechi care vor circula pe căile ferate din Moldova.

    Cu noul tren modernizat, călătorii vor  ajunge la Ocnița în 5 ore și jumătate. Anterior, trenurile vechi efectuau aceeași cursă în 8 ore și jumătate.  Directorul general al CFM, Vitalie Strună, a declarat că pe ruta Bender – Ocniţa,  trenul va staţiona doar în centrele raionale pentru a dezvolta o viteză sporită şi a ajunge mai rapid la destinaţie.

    Primul tren modernizat a fost reutilat în România în 63 de zile. Acesta a fost adus în Republica Moldova la 5 iunie 2012. Până în prezent, garnitura cu 3 vagoane a fost supusă unor proceduri de testări tehnice în cadrul căreia specialiștii de la  CFM au fost instruiți asupra detaliilor tehnice de exploatare.

    Noul tren dispune de 267 de locuri, trei clase sociale și este dotat cu scaune confortabile, aer condiţionat, toalete igienizate, geamuri termopan, acces la internet, televizoare, uşi automate şi un sistem care îi va informa pe călători despre opririle care urmează.

    Reprezentanții CFM au precizat că noul tren va fi pus în circulație în zilele următoare din considerentul că sunt efectuate ultimele lucrări privind coordonarea graficului de mișcare al trenurilor. În rezultatul elaborării acestui grafic, CFM își propune interconectarea cursei respective cu cele internaționale. Costul biletelor de la Bender până la Ocniţa vor constitui 55,90 și 110 lei, în funcție de clasa aleasă.

    www.mtid.gov.md

Sediu Central: mun. Chisinau, str. Nicolae Iorga 15
© 2024 Partidul Liberal. Toate Drepturile Rezervate.
 Total vizitatori:  | ieri:  |  azi:  |  online:     RSS     Widget Informer
Tel.: +(373 22) 22 83 26, 22-80-97
Fax: presa.liberal@gmail.com